「練習後に毎日アイス」「朝に食欲がでない」夏場の食事習慣を改善! &【サカメシレシピ】豚そぼろで作るアレンジ料理

2017年06月23日

食育

QINGYUAN, CHINA - JUNE 12:  Young Chinese football players eat lunch under caricatures of famous footballers in the canteen at the Evergrande International Football School on June 12, 2014 near Qingyuan in Guangdong Province, China. The sprawling 167-acre campus is the brainchild of property tycoon Xu Jiayin, whose ambition is to train a generation of young athletes to establish China as a football powerhouse. The school is considered the largest football academy in the world with 2400 students, more than 50 pitches and a squad of Spanish coaches through a partnership with Real Madrid. (Photo by Kevin Frayer/Getty Images)
(写真●Getty Images)

夏場の悩みを解決!

練習後やお風呂上がりに毎日のようにアイスを食べています

 暑い日の練習後やお風呂上がりに食べるアイスクリームはおいしいですよね。それがダメではありませんが、必要な栄養素が不足している場合には、アイスはその代わりになりません。子どもたちにオススメしている間食は、果物やヨーグルト・チーズ・牛乳などです。アイスは休日だけにして、普段はフルーツ入りヨーグルトを食べる、というのはいかがでしょう。「どうしても冷たいものが食べたい」という場合には、カットフルーツやカップ入りのヨーグルトを凍らせて食べる、という方法もあります。

朝、食欲がなくて、用意したものを 全部食べてくれません

  暑さで普段よりも疲労度が増すと寝ても疲れが残ったり、寝起きが悪くなり朝食が食べられないという場合があります。そこで食べやすい朝食をご紹介します。

・ご飯 ➡ おにぎり
・野菜サラダ➡ 具だくさんのみそ汁
・パンと目玉焼き➡たまごトースト
・果物 ➡ バナナジュース
・焼き魚 ➡ しらすごはん

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